joi, 18 august 2011

Preoţii şi biserica

     Azi priveam la tembelizor ştiri. La aceste minunate ştiri erau prezentaţi aşa zişii credincioşi care au venit să se roage la Maica Domnului pentru sănătate. Se târăsc pe coate şi în genunchi în jurul unei mănăstiri de 3 ori, iar Maica Domnului le îndeplineşte o dorinţă. Hai nu zău... Cum să crezi aşa ceva? Unde te crezi, în basme?? Eu am învăţat că 3 este cifra magică prezentă în basme. Deci magică, prezentă în basme..De ce te duci acolo? Să te calci în picioare? Să pupi nişte icoane care au mai fost pupate de încă înşpe mii de aşa zişi credincioşi, iar pe urmă te întrebi de unde mama dracului ai luat nu ştiu ce virus, nu ştii de unde ţi-au apărut nu ştiu ce bălării pe la gură. Oare de ce?? Şi când te duci să te împărtăşeşti, Batman îţi dă împărtăşanie cu aceeaşi linguriţă care a fost băgată în  alte zeci de guri. Oare de unde atâtea probleme cu dantura? Oare de unde am răcit?
    De ce aşa zişii credincioşi iau foc atunci când zici că ţi  se rupe de Dumnezeu şi de tot ceea ce ţine de El? Am tot dreptul să neg existenţa lui Dumnezeu. Ce dovezi solide am eu că el există? O carte scrisă ne unii care cred că l-au vazut pe Iisus? Eu sunt genul pe persoană care pentru a crede trebuie să vadă dovezi solide. De ce nu mai face Dumnezeu vro minune? Oare de ce? Poate nu mai are praf magic... Oamenii cred în Dumnezeu, dar atunci când le spui că banca aceea tocmai ce a fost vopsită nu te cred şi se aşează. Oameni buni, treziţi-vă la realitate. Nu mai ţineţi zeci de icoane în casă pe motiv că eşti credincios. Nu mai fi aşa de încuiat şi nu mai fi aşa îndoctrinat. Deschide ochii! Biserica nu te face bine. De ce să dăm milioane de euro pentru o catedrală, când putem să consolidăm câteva şcoli, grădiniţe şi spitale? Oare biserica ne educă, ne învaţă să scriem, să citim, să extragem radicalul? Oare biserica ne face o operaţie de apendicită, ne face o injecţie, ne acordă un prim ajutor în caz de accident? Nu. Categoric nu.
    Oameni buni, treziţi-vă! Căscaţi ochii pentru a putea vedea că biserica vă prosteşte, vă ia banii degeaba de Craciun, Paşti, banii pe care îi plătiţi pentru o nuntă, botez, înmormântare...toti aceşti bani merg în buzunarele preoţilor. Nu mai credeţi tot ceea ce auziţi. Din câte se vede, nu sunt o bună credincioasă şi nici nu voi fi. Ruşine să-mi fie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.