duminică, 27 noiembrie 2011

Cum vorbesc bătrânii

    Bătrânii, deoarece au prea mult timp liber ei văd şi aud cam tot ce mişcă. Întrebaţii de exemplu ce aţi făcut ieri între orele 14-15 şi sigur vă vor spune. Desigur, nu toţi bătrânii stau toată ziua cu ochii pe geam sau pe vizor să vadă orice mişcare şi să scrie în carneţel. Nu, desigur că nu. Unii se mai duc şi pe la piaţă, se mai înghesuie prin autobuze pe la 7:30...mai dorm...eehh...mai fac o vizită pe la spital, aşa...să îşi pună familia pe drumuri (unii).
Bătrânii, ca orice oameni...discută. Ei discută de obicei atunci când stau la rând la magazin, pe la spital, pe la crâşme, sau atunci când joacă table. În continuare vă voi prezenta un model de discuţie între câţiva bătrâni la un joc de table:
     "- Şi ce mai faci mă? Cum o mai duci? Am auzit că ai fost zilele astea pe la spital...ce ai?
      - Eee..ce să am, mai nimic. M-am dus şi eu aşa...să mă plimb.
      - Voi?
      - Noi...la un joc aici în parc că ne-au trimis nevestele dea casă să se poată uita liniştite la telenovele.
      - Eu am plecat dea casă că m-am plictisit şi am mai ieşit şi eu pe la plimbare.
      - Aţi văzut mă că l-au dat jos pe Geoană?
      - Daa...măă... nişte proşti ăştia din Partid. Cum să-l dea jos pe Geoană? (*majoritatea bătrânilor ţin cu Geoană)
      - Ce ne face mă nouă Băsescu ăla? Un nenorocit, un securist....Ne mănâncă de vii. Auzi la el...cică ne taie din pensii...Să-l ia dracu...
                                     -trece un grup de adolescenţi şi fac gălăgie-
     - Uite şi la ăştia. Nişte descreieraţi. Pe timpul meu nu era aşa...ce....ieşeam eu afară? Făceam gălăgie?
     - Ai dreptate, nişte vagabonzi....."

Desigur, bătrânii mai discută şi despre altele...dar ăsta a fost doar un model de dialog purtat de cei bătrâni. Acum contează de locul unde are loc conversaţia. Dacă e de exemplu la crâşmă, aici îşi vor aduce aminte de unu...de altul...de unul care a murit...şi tot aşa...Dacă dialogul are loc în faţa blocului, atunci se vorbeşte despre meciuri şi vecini.

Babele....mdaa...scuze...femeile mai bătrâne...discută despre mâncare, despre telenovele, despre vecini şi despre nepoţi. Ele nu mai vorbesc despre modă...ele vorbesc acum despre înmormântările la care au fost, despre cum a fost îmbrăcat mortul, cine a plâns, cine nu şi tot aşa....
        "- Şi am auzit că a murit aia de la scara 3....Ce femeie, ce femeie...
         - Daa...săraca...Dumnezeu s-o ierte! O femeie bunăă...
         - Am fost şi eu. Doamne ce a mai plâns fetişoara aia.
         - Ce vrei...era măsa..
         - Da, doamnă să ştiţi...Oricum, fiecare din noi se va duce odată şi-o dată.
                          -pauză în care se gustă cafeaua şi prăjiturile-
         - Aaaa...stai să-ţi zic... Am văzut azi pe unii că intrau în scară la noi. Cred că stau la nebuna aia de la 4. Cred că are în chirie şi nu ia pus la întreţinere...
         - Hai tuu..!? Cum aşa?? Lasă că mă interes eu...Nu se poate aşa ceva. Cum adică, noi să plătim la întreţinere pentru ăia?? Lasă că mă interesez eu...cum aşa...
         - Da doamnă....(pază de cafea)...A venit nepotul meu azi pe la mine. Ce frumos s-a făcut. Cred că o duce bine pe acolo.
         - Şi ce mai zicea doamnă? Unde e el? În Italia?
         - Da doamnă. Mi-a adus nişte bunătăţi de pe acolo...ce bune sunt...Nu le-am început pe toate...mai păstrez şi pentru Crăciun...."

Cam aşa ar arăta un dialog între două femei mai bătrâne. Ele sunt atotştiutoare. Ştiu tot ce mişcă. Cine la cine vine...cât stă...cine a murit, când, cum...de ce...
Bătrânii în felul lor sunt minunaţi....Eu aşa cred...Dar nu toţi sunt aşa. Mai sunt şi unii enervanţi.

2 comentarii:

  1. @ Mihai: Nu prea seamănă,deoarece aveţi o preocupare, nu sunteţi ca ceilalţi oameni mai în vârstă care nu au ce face toată ziua... Mă bucur totuşi că nu vă regăsiţi în aceste modele.

    RăspundețiȘtergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.