sâmbătă, 10 decembrie 2011

Planeta mea

- Şi ce s-a întâmplat?
- Am fost..ăă...staţi..staţi să vă zic...
- Păi spuneţi, ascult...sunt numai urechi.
- Şi cum ziceam...
Şi îşi aprinde o ţigară.
- Aşa...şi...cum vă ziceam, eram acolo, fix acolo...şi simţeam acel miros...şi era atât de bine. Se simţea un miros de salcâm sau poate tei înflorit...Sau mirosea a ceva amestecătură...Adică mai exact era un soi de ceva care nu poate fi explicat probabil...
- Daa...aşa. Mai departe!
- Ce mai departe? Să zic ce vedeam mai departe?
- Nu dom'le zi mai departe, ce s-a întâmplat.
- Pi aşteaptă. Ce...ne grăbim undeva?
- Eu da, dumneavostră nu, aşa că continuaţi...
- Aşa...şi cum ziceam. Era un miros de ceva suspect inexplicabil. Şi stăteam şi mă uitam la minunăţiile care mă înconjurau...Apă, munte, plajă...
- Cum dom'le munte, plajă...Păi unde eraţi?
- Păi unde să fiu dom'le...pe planeta mea.
- Cum dom'le pe planeta ta? Eşti nebun complet. Cum să ai planeta ta. Cine te crezi? Numai preşedinţii au planetă proprie.
- Păi stai să-ţi povestesc de unde am eu planeta mea. Eram odată pe Calea Lactee şi mă plimbam eu aşa agale pe acolo şi mai cerşeam una, alta...când colo... văd un tip suspect mai la colţ de Cale...şi m-a luat aşa prin învăluirea lui misterioasă şi m-a întrebat: "Auzi dom'le, nu vrei planeta ta? Am două de vânzare la super preţ, îţi spun eu...în altă parte nu găseşti mai ieftin.Sunt mici dar sunt bune". Şi atunci ce mai era de făcut...am mai negociat să-mi dea şi o farfurie zburătoare, că nu aveam cu ce să ajung acolo, şi astfel mi-am cumpărat planeta mea.
- Eşti nebun dom'le. Cum să-ţi permiţi propria planetă...chiar şi la super preţ...Eu abia am bani de nişte kerosen, iar mata îţi cumperi planetă...Auzi la el..planetă dom'le...Mai departe...
- Şi deci...ăăă...ce ziceam..?
- Unde eraţi dom'le?
- Aaa...da,da,da...cum ziceam eram acolo.. ba pe plajă, ba la munte...şi erau nişte gagici...verzi cu nişte antenuţe superbe dom'le. Pun pariu că nici  nu-ţi închipui cât de frumoase erau...Şi erau ele acolo la plajă...ba întinse la soarele roşiatic-gălbejit, ba se jucau volei cu cometele...Şi să vezi aşa nişte veveriţuici dinastea verzi cu antenuţe superbe...parcă, parcă îţi pleacă inima din găoace...Dom'le, înţelege...nu m-am putut abţine aşa că am intrat în discuţie cu una din ele...mai exact cu cea care tocmai îşi lustruise antenuţele care acum parcă îmi aruncau în ochi o lumină galben-ştearsă. Am intrat în vorbă cu ea...şi dacă aţi şti cum mă privea dom'le..cu cei patru ochi ai săi..doi mari, unu mic şi unu' în mijloc...dom'le...un adevărat deliciu.
- Aşa...dar mai repede...că mai am şi alte treburi.
- Dom'le nu ştiu unde te grăbeşti dumneata, dar eu nu mă prea grăbesc...aşa că nu mă mai grăbi.
- Hai dom'le zici odată?
- Da,da..imediat..deci..ăăă..unde eram?
- Cu fata, dom'le..cu fata..
- Ce fată dom'le..?? Am zis eu că erau fete? Am zis că erau nişte veveriţuici, adică o chestie mai mare decât o veveriţă şi cu antene...Offf..greu dom'le cu voi. Vouă v-au spălat creierii cu acid sulfuric, asta v-au făcut. Voi trăiţi în monotonie dom'le. Nici ţuică cosmică, nici vin lunar...nimic...voi numai prafuri dealea electrice ştiţi să luaţi...mai diversificaţi şi voi masa...
- Aţi încercat dumneavostră mai multe?
- Da păi cum...chiar am la mine nişte ţuică cosmică. Vreţi să gustaţi?
- Este ilegal să aduceţi aici aşa ceva, dom'le. Cum v-aţi permis?
- Hai dom'le o gură că nu strică.
- Dom'le nu-i bine, dom'le...
Luă sticla şi dădu o gură peste cap. O căldură suspect de caldă îi răscoli corpul putrezit. Mai bău o gură. Îi plăcea. Mai bău o gură...
- Gata dom'le, că mi-o bei pe toată...
- E bună rău...
- Nu v-am zis eu? Marfă clasa a doua...e ambalată de mine, pe planeta mea...
- Cum dom'le marfă clasa a doua, cum vine asta?
- Păi staţi să vedeţi dom'le...Eu vrând să fac un ban, am început să adun sticle şi să fac alcool dinăsta pe planeta mea. Încarc sticlele eu frumuşel, le fac ca originalele şi le trimit mai departe. Lumea le cumpără...ce vreţi...e mai ieftină...dar e mai proastă..
- Cum dom'le mai proastă?
- Păi e făcută din praf de stele amestecat cu căldură solară şi apă mlăştinoasă din peşteri.
- Cum dom'le...cum adicăăă...??! Dacă mor oamenii din cauza ingredientelor?
- Nu-mi pasă...
Şi luă şi el un gât de ţuică...
- Dom'le...e periculoasă, dom'le...Nu-i bine dom'le..asta e încă un motiv pentru a vă închide în cuşca leului...
- Taci dom'le şi mai ia de aici un gât, că dacă nu îţi spuneam din ce o fac nu ziceai nici mârr..
- Dom'le..vă rog... nu se poate aşa ceva. Doar am gustat.
- Da dom'le, da...
- Şi ce ziceaţi...de veveriţuici..
- Aaa...da..păi cum ziceam..intrasem în discuţie cu una din ele. Din gângureli amţitoare...din mângâiat mânuşiţele ei păroase...am ajuns la mine în pat. Şi am...
- Staţi dom'le, pe mine nu mă prea interesează ce a-ţi făcut în pat...
- Stai dom'le, ce te grăbeşti?
- Bine, hai spuneţi mai departe...
- Şi cum ziceam..ăăă...eram cu ea în patul meu şi...ne pupam...iar ea mi-a băgat antenuţele în ochi. Ce durere...
Am dezbrăcat-o şi...
- Stai dom'le, am zis că nu mă interesează nimic din aceste picanterii...
- Păi da' cum să-ţi explic eu mai departe, dacă tu nici nu mă laşi să-ţi zic partea cea mai tare?
- Da' pe mine nu mă interesează...
- Bine dom'le, trec mai departe...
- Aşa..slavă domnului...
- Bine...ăăă...şi deci era dimineaţă...şi pe mine mă durea capu'..
- Stai dom'le, că pe mine nu mă interesează asta.
- Da' atunci ce vrei dom'le? Aia nu, aia nu...atunci ce vrei?
- Eu nu vreau nimic dom'le, doar m-au trimis aici să stau de vorbă cu dumneata înainte să...ăăă..cum să vă zic eu...să fiţi trimis în cuşca leului.
- Mă doare la bască. Îmbăt leul şi gata...o rezolv ca data trecută..nu-i bai.
- Cum adică dom'le nu-i bai? Ce curaj aveţi...
- Păi când eram eu singur şi amărât şi nu aveam nici după ce bea apă...şi eram în armată dom'le...eram cel mai viteaz...vă zic eu...cel mai viteaz...
- Cel  mai viteaz?
- Da dom'le, cel mai viteaz.
- Şi acum că aveţi planetă proprie tot aşa viteaz aţi rămas, nu?
- Da' păi cum dom'le...Păi se poate...ce-s eu: bărbat sau şoarece?
- Păi nu ştiu exact dom'le...adică sunteţi aşa...o combinţie de şoareco-om...sau omo-şoarec...
- Da dom'le ce să faci...când mama e dintr-un fel, iar tata din altfel...Mama a fost regină, dom'le...regină...regina şobo-internauţilor...iar tata, tata săracu..om sărac, da' frumos...frumos..I-am moştenit pe amândoi asta clar..
- Da dom'le clar...pe coada dumneavoastră...desigur clar.
- Dacă m-ar vede ai mei acum...cu planetă proprie, cu veveriţuici proprii...eu preşedinte dom'le, deci eu preşedinte...eu care nici măcar nu ştiu Constituţia planetei mele...
- Dar cum se numeşte dom'le planeta asta a dumneata?
- Ehhh... planeta mea se numeşte..

Iar atunci intră pe uşu un gardian şi îl legă de mâini şi labele de şobolan din spate şi îl transportă în cuşca leului...

3 comentarii:

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.