duminică, 19 februarie 2012

Superstiţiile

   Cică lumea evoluează, dar nu ştiu în ce fel. Poate lumea evoluează din punct de vedere tehnologic, dar dacă vine vorba de mentalitatea unor persoane aici dă cu virgulă.
Sunt foarte multe persoane care încă mai cred în superstiţii. "Vaaaiii...mi-a tăiat pisica neagră calea...Ce mă fac, ce mă fac..Nu o să-mi meargă bine astăzi..". "Mi-am uitat lucru' X acasă...aa...dar nu mă mai întorc acasă după el că dacă mă întorc din drum nu îmi merge bine.". "Vaaaii..azi e în 13...şi mai e şi marţi. Nu se poate.". "Mănâncă tot din farfurie că o să ai un soţ  urât."...şi exemplele pot continua mult şi bine.
De ce avem nevoie de superstiţii? De ce ne încredem în ele? Vrem să ne explicăm anumite lucruri cu ajutorul lor? Putem să o facem şi fără să credem în aşa ceva..Dacă-ţi trece o pisică neagră calea şi în acea zi îţi merge rău, eu nu cred că acea pisică a avut vreo vină..doar dacă pisica  nu a fost o vrajitoare rea care s-a tranformat în pisică neagră pentru a trece neobservată şi a poseda oamenii...dar deja dăm în S.F....Să revenim. Deci, dacă în acea zi îţi merge rău sigur, dar absolut sigur că acea pisică nu a avut nicio vină. Eu cred că defapt dacă te gândeşti intens la faptul că "vaaii.. mi-a tăiat pisica calea, îmi merge rău" asta se va întâmpla pentru că aşa vrei tu. Dacă nu te-ai mai gândii la faptul că e 13 sau că te-ai întors din drum...cred că nimic rău nu o să ţi se întâmple. Dacă îţi  repeţi mereu în subconştient că azi e o zi naşpa, chiar aşa va fi. Tind să cred că totul e legat de subconştient.  Unii zic că numărul 13 este o cifră ghinionistă, iar dacă mai pică şi într-o marţi sau  vineri atunci e very naşpa. De ce? Pentru că e 13...Cifra 13 îţi poartă ghinion pentru că aşa îţi zici tu că trebuie să se întâmple. Dacă stai cu frică că vai doamne o să-mi pice un ghiveci cu flori în cap sau că mă ascultă la şcoală, cam asta se împlâmplă.
Sunt sute de superstiţii prin care oamenii îşi explică multe chestii, iar atunci când le merge rău dau vină pe faptul că le-a trecut pisica calea, s-au întors din drum, le-a ieşit x cu găleata goală în întâmpinare, nu au făcut ritualul y de dimineaţă...etc.etc...Cea mai...nu ştiu cum să-i zic..tâmpită(?) superstiţie pe care am auzit-o vreodată e aceea că dacă nu mănânci tot din farfurie o să ai un soţ urât....Păi stai frate, cum să am un soţ urât?! Eu îl aleg, deci  nu o să fie urât..ci foarte frumos. O să fie exact pe placul meu..O să fie aşa cum îmi doresc eu. Eu nu doresc un soţ urât. Superstiţia asta mi-o tot zicea bunică-mea când eram mică şi nu mâncam tot din falfulie (acum cer şi a doua farfurie cu mâncare chiar :D). Îmi zicea superstiţia asta pentru a mă fraieri şi a mă face să mănânc tot din farfurie...
O altă superstiţie de care mi-am adus aminte acum este că mireasa nu trebuie să poarte perle nici la gât, nici pe rochie că altfel acele perle se vor transforma în lacrimi pe parcurs. Hai nu zău....asta e încă o superstiţie de fraierit fetele din timpurile vechi, atunci când părinţii erau săraci iar odrasele lor vroiau să poarte şi ele nişte perle la gât. Dar desigur părinţii nu aveau aşa că băgau la înaintare chestia cu "nu-i bine...".
Sunt chestii  tâmpită şi nimeni nu îşi explică de ce crede în superstiţii. Nu e ca şi cum ai crede în dumnezeu. Nu. Astea-s altceva...astea-s nişte scorneli de nişte unii de pe vremea dinozaurilor şi fiind cam singurei şi săraci s-au gândit ei să facă nişte chestii ca nimeni să nu se bucure de o zi de 13 sau alte chestii...
B-Ă-L-Ă-R-I-I.

Credeţi în superstiţii? De ce credeţi?

4 comentarii:

  1. Ba e cam tot aia cu credinta in zei ( zeul evreilor, in cazul crestinistatii ) : tot niste povesti inventate pe vremea dinozaurilor ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca cred 100%, dar faza k pisica este chiar...Adica eu am pisic negru, in fiecare zi trece prin fata mea :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Si daca aveam un motan negru ? Il ocoleam toata viata ? :)) . Cea mai idioata superstitie de care am auzit este : "un liliac vazut ziua e semn rau." .Singura data cand am vazut un liliac a fost la tara,in miaza zi. Era mare,urat,iar eu nu mi-am dat seama ce este.M-am apropiat si cand l-am vazut cum zboara...singurul lucru rau care mi s-a intamplat a fost ca m-am impiedicat in timp ce fugeam :)).
    Superstitii menite sa te faca sa razi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am văzut un liliac niciodată :))... sau mă rog, am văzut odată ceva şi am crezut că e un liliac, dar era un fluture destul de mare, din ăla care zboară noaptea.

      Ștergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.