vineri, 1 februarie 2013

Şcoală

E cam lung, ştiu.

28 ianuarie
Luni. Două ore de mate.
Profu': "Cine nu şi-a făcut tema, în picioare!"
Ete s-o crezi tu că mă ridic (încercasem tema, de fapt). Două ore de derivate, de chestii complicate... A ieşit M. la tablă: "Lalallablalblalblalballlalal". Mi-a amestecat toţi piticii. Nu aveam timp nici că scriu, da' să mai înţeleg ceva din ceea ce scrie...
Mi-am mai aruncat câteva priviri cu subînţeles cu Flori... şi câte un oftat, că deh... e grea viaţa de elev.
A doua oră, româna. Pot să spun că profu' de chimie a căzut pe locu' doi, iar locul întâi a fost luat cu coroniţă de scorpia de profă de română.
Regulile orei de română:
Nu-ţi muta privirea.
Nu te gândi în altă parte.
Nu face anumite gesturi.
Nu te juca cu şuviţa de păr.
Nu căsca.
Nu zâmbi.
Nu te juca cu pixu'.
Nu te scărpina.
Să nu-ţi vibreze cumva telefonul, că altfel se dezlănţuie iadu' pe pământ.
Etc.
Femeia asta e imposibilă şi te aduce uneori în stare să te ridici în picioare şi să-i spui vreo două. Dacă-ţi muţi puţin privirea de la ea în timp ce explică, se supără. Se opreşte din explicat şi ţine un monolog de vreo 20 de minute. Şi cică "se duce repede ora". Păi cum dracu să nu se ducă repede ora dacă tu bagi în seamă şi un simplu mutat al privirii... Nu suntem roboţei. Nouă nu trebuie să ne vibreze telefoanele, dar ea vorbeşte în timpul orei la telefon. Noi nu avem voie să ne jucăm cu o şuviţă de păr, dar ea îşi trece mâna prin păr... Noi dacă gesticulăm, imediat ne pune întrebarea: "Asculţi cumva manele?". Cum e vorba aia... scapi de dracu' şi dai de mă-sa. Am scăpat de profu' din anii trecuţi care nu preda deloc bine şi am dat peste crizata asta... După ce că joi nu a venit la şcoală, iar vineri am stat degeaba la oră, s-a trezit ea acum că vezi dom'le  vrea să asculte la Luceafăr. A nimerit doi care nu ştiau Luceafărul şi desigur că s-a supărat. "Voi ce nu înţelegeţi că ăsta e subiect de bac?! Credeţi că dacă s-a dat în trecut, voi scăpaţi? De Eminescu nu scăpaţi... Şi nu vă las să scăpaţi fără să-l ştiţi." Hai că mă pun acum să învăţ tot Luceafărul, că sigur la bac la proba orală la română o să mă pun să recit cu intonaţie tot luceafărul. Sau poate o să mă pună la proba scrisă să-l scriu integral... Cine ştie?! Dacă vreau să ştiu câteva strofe din Luceafăr, o să le ştiu pentru mine. La bac nu o să mă întrebe nimeni dacă ştiu să-l recit, ci o să mă pună să comentez... În fine.
Următoarea oră am avut informatica. A fost relaxantă. Mă mir cum de nu a ţipat şi asta. Nu înţeleg de ce sunt aşa crizaţi profesorii. Te-au supărat nişte tâmpiţi de la altă clasă? Mmm... bine, da' nu te duce la următoarea oră cu spume la gură urlând "scoateţi o foaie de hârtie". Ne-a explicat în sfârşit care-i treaba cu stiva şi coada... da' întrebarea mea acum e... astea se transpun şi în program?
Economia. Chestii... trestii... Pregătiri pentru franceză.
Duminică îmi făceam tema la franceză şi mi-am zis: "Băi, să-mi scriu calumea... că cine ştie... poate-mi ia caietu' la control."
Ora de franceză.
Profa: "X, adu-mi caietu'!"
X: "Doamna, nu mi-am scris."
Notează profa acolo ceva şi caută următoarea victimă.
Cine oare, cine oare??? Desigur că EU...
Ăăhh!! Presimţirile mele! De ce nu presimt că o să iau şi un 10 la mate sau la chimie?

29 ianuarie
Intră profa de geografie în clasă (unde e cald şi bine în comparaţie cu restu' claselor) şi deschide geamul. :|
Avea călduri crizata.
Profa: "Citiţi acolo, că vă dau lucrare."
X: "Din ce? Dintr-o lecţie?"
Profa, ţipând: "Da! Din ce v-am predat de la începutul semestrului. Aia nu e lecţie?"
Ce le-o fi aşa de greu să vorbească calm...
Şi da, ne-a dat lucrare. Două întrebări despre globalizare.
Mate... exerciţii.
Profu' către unul dintre nesuferiţi: "Tu când aduci banii?" (banii pentru cartea cu cele 100 de rugăciuni pentru bac :D)
Nesuferitu': "Îi aduc mâine, să moară Veta."
Profu': "Da' ce ţi-a făcut Veta?"
Un coleg: "I-a furat chiuveta..."
Spy 1: "Şi strigă Vetaaa..."
La engleză ne-a corectat lucrările.
Profu': "Uite o fată care scrie frumos." (şi eu scriu frumos când vreau :P)
Un coleg: "Şi avem o fată care scrie urât..."
Profu': "Cine?"
Un coleg: "Shakyra!" (Shakyra care de fapt e un băiat care scrie într-un hal... de-ţi trebuie lupă şi traducător chinez-român ca să înţelegi).
Făcea şi ăsta spume că la engleza pe care o predă el... noi nu ştim nimic, că până în martie să uităm de manual... el se apucă de gramatică. Hai nu zău?! Vezi că-l întreci pe Pinocchio!
Din clasa a IX-a eu nu-mi aduc aminte ca profu' ăsta să ne fi predat ceva sau să fi scris EL ceva la tablă. O colegă scrie 20 de propoziţii la tablă şi trebuie să alegem varianta corectă (trebuie să punem verbu' la timpu' potrivit sau cine ştie ce ne mai cere). Asta e gramatica la noi. Nu ne zice de ce trebuie aşa şi nu aşa... că de ce e aşa şi nu aşa... Mda. Engleza lu' peşte.
Şi apropo de peşte.
După engleză, ora supremă. Chimia. Ora trecută Flori a lipsit de la chimie.
Profu' pe un ton mierlos: "Unde ai fost ora trecută?"
Flori: "Mi-a fost rău."
Profu': "Vaaii... şi noi nu ştiam unde să-ţi aducem iaurţele, fructe..."
Unul dintre nesuferiţi: "Peşti..."
Profu': "Vezi să nu-ţi dau eu vreo peştoaică."
(Totul pare atât de inofensiv... dar nu şi atunci când "peşte" trimite cu gândul la o poreclă dată...)
După chimie, fizica.
Spy 2: "O mie, o mie... o mie..." (cheta  pentru pufuleţi)
..........
M-am dus cu Spy 1 să cumpărăm pufuleţi.
Spy 1 la magazin: "Patru pungi de pufuleţi."
Spy 1 îmi întinde 2 pungi iniţial.
Eu: "Îmi dai mie două pungi ca să nu pari tu prea mâncăcioasă (sau fomistă, nu mai ştiu cum i-am zis)?"
Îmi ia o pungă.
Spy 1: "Ca să nu zică lumea că aia slabă mâncă mult..."
Mno, şi ea îi tare grasă...
........
Stăteam în bancă cu Spy 1, că restu' erau prin spatele clasei jucând cărţi... iar în stânga mea stătea un coleg.
Se uită Spy la mine şi zice: "Colega mea de bancă e o maimuţă!"
Colegul: "Actuala sau permanenta?"
Spy: "Actuala."
Eu: "Ăăăă???!!! Măăăhh!!"

30 ianuarie
Franceză. Lecţie despre internet, telefonie... mijloace d'astea de comunicarea. Am avut o întrebare la temă: "Ce mijloc de comunicare, după părerea voastră, va exista în viitor?" Eu aş fi răspuns sincer, sincer... telepatia :D.
După franceză, două ore de info. Numai când scriu "info" mă apucă nervii. Şi asta crizată. Băăăiii, da' crizată rău de tot.
Profa către o colegă: "Mă fetiţă, unde-i paranteza?"
Colega: "Aici doamna."
Profa: "Unde aici?"
Desigur că era pusă paranteza aia, da' chioara nu o vedea şi tare mai ţipa...
Profa: "Ce este o coadă?"
X: "O listă liniară... elementele se şterg prin faţă şi se adaugă pe la... coada cozii."
Şi după ce s-a enervat cu vreo cinci colegi, mă scoate pe mine la tablă.
Profa: "Ex x mod 10."
Şi eu (nici nu se mai pune că îmi era o frică de îmi venea să ţip...) nu am înţeles cum trebuie... şi am scris aşa: cout<<ex(x)/10;
Profa: "Aşa am zis eu să scrii?"
Eu: "Da' nu înţeleg!"
Se ridică de la catredă şi vine şi-mi pictează cât un sfert de tablă: ex(x/10).
I-am explicat eu acolo funcţia aia... "Adu-mi caietu'." Îi aduc caietu', se uită la temă (temă parţial făcută): "Da' nu am explicat astea la tablă?"
Eu: "Dar nu le-am înţeles."
Profa: "Eeee...!"
Şi în momentul ăla mi se zbătea ochiu' şi îmi tremura colţu' gurii şi inima îmi bătea tare şi îmi venea să-i zic că nu toată lumea e ca M şi să nu mai urle atâta, că pot şi eu să urlu şi să o fac pe nebuna. Dar m-am calmat imaginându-mi că am ditamai arma în mână şi consum 10 cartuşe pe ea. Calm! Mi-a pus 6 :-L, să-şi rupă un picior...
Istoria. O pune profu' pe M. să ne dicteze ceva.
M: "Calculatorul.......................................... va.....................................  universaliza........"
Profu': "Lasă că dictez eu. Se pare că nu ai exerciţiul dicţiei."
8-| Fraaate...
La mate fiecare râdea în stilu' lui.
Flori către mine (eu stăteam cuminte pictând pe caieţel cifrele copiate de la tablă): "Şi..." (râde, râde, râde, râde... a mai zis ceva, dar nu am înţeles).
Eu: "Te plictiseşti, nu?"
Ea: "Da!" (şi începe să râdă)
......
Profu': "Să nu fiţi atenţi... că ora viitoare vă ascult."
M.: "Dar nu toţi am făcut gălăgie."
Profu': "Ştiu cine a fost atent şi cine nu."
Sper să fiu la copiii cuminţi, sper, sper...!!!

31 ianuarie
Am început cu o oră de info. Profa calmă de data asta. A "invitat" câţiva la tablă să rezolve nişte probleme cu stive şi coadă.
A doua oră, religia. Ne-a lăsat să învăţăm la română.
Iar info. L-a scos pe un coleg la tablă... Cei doi nesuferiţi vorbeau.
Profa: "La tablă! Amândoi!"
Au trecut ăia la tablă... desigur că nu au ştiu nimic.
Profa: "La loc. Trei!"
Şi ce calmă a fost...
La engleză am stat că a fost consiliu până pe la şi jumătate apoi a venit un părinte să vorbească cu profu' de engleză care este diriginte la o clasă de-a XII-a. Copil care şi-a luat lumea în cap... Sau Zmeu (Zmeoaică mai bine) care şi-a luat lumea în cap. Zmeu numele de familie
Profu' către părinte: "Staţi liniştit domnule Zmeu."
Şi un murmur cutremură sala... şi după ne-a aruncat profu' o privire d'aia a lui...
Ora de română.
Profa: "Cine vrea să ia notă mare?"
(Se aud greierii.)
Profa: "Să zic un număr?"
Şi începe să zică acolo câteva numere... îmi bătea inima tare, tare...
Îl scoate pe unul dintre nesuferiţi, pe un alt coleg, unui coleg i-a pus 3 pentru că a recunoscut că nu ştie nimic şi pe Flori.
Profa către nesuferit: "Ştii, îmi dai impresia că eşti un transexual... cu poziţia asta a ta."
Profa către celălalt coleg care avea la blugi o pereche de bretele: "Cum se numesc alea?"
Colegu', mândru pe el: "Jartiere!"
Noi începem să râdem.
Pe urmă biologia. Profa: "X, îţi pun notă! Stai liniştit acolo." Mai stătea puţin şi iar "X, stai cuminte că îţi pun notă!". Mai stătea puţin: "X, îţi pun 2!"
Mda, cum să nu... Din clasa a IX-a tot spune aşa... şi X e unul dintre nesuferiţi :).
Ne preda profa acolo o lecţie +18... şi nu ştiu ce discuţie avea Spy 1 cu unul dintre nesuferiţi (ăla mai libidinos) că la un moment dat mă uit la ea, iar ea era la faţă un fel de roşu-trandafiriu-roz.
Eu: "De ce eşti roşie?"
Ea: "Mă înroşesc când vorbesc prostii."
:)) Ea se înroşeşte şi când trece pe lângă... un anume băiat.

1 februarie
Două ore de mate. Am ajuns în clasă şi le văd pe spioance. Ele erau printre ultimii care veneau la şcoală. Acum erau printre primii. Desigur, veniseră să-şi scrie tema la mate. Şi da, am copiat tema la mate... Şi nu, nu ne-a mai ridicat în picioare... Oricum, nici de data asta nu mă ridicam :D.
După cele două ore de mate, două de fizică. O colegă îşi punea unghii, una se dădea cu ojă, trei reparau windows-ul de la un laptop, doi scriau o poezie la română, eu cu Spy 1 încercam să ne "facem" tema la română iar restul, până la 21, jucau cărţi. Asta în prima oră, că în a doua ne-a predat :>.
Cei cu laptop-ul au tras o bancă în faţa mea ca să ajungă încărcătorul la priză. Cablul trecea exact prin faţa uşii... Intră un coleg în clasă, cu ochii pe sus... ăştia cu laptop-ul: "Băă... cablu' mă!". Intră alt coleg şi ăsta cu ochii pe sus... mai vine altă colegă şi ea tot cu ochii pe sus.  În pauză ( adormita de :D ) Spy 2 se împiedică de cablu...
Şi apoi română. Profa de română crede că ne cunoaşte atât de bine încât să-şi poată face o părere despre noi. Ea crede că cu cei doi nesuferiţi se poate discuta, dar nu e aşa. Dacă încerci să vorbeşti ceva cu ei, nu te înţeleg. Ei nu ştiu de frica nimănui. Diriga a zis că-i bagă în consiliu şi desigur că nu i-a băgat. Dau dovadă de o nesimţire crasă.
Profa: "Eu nu cred că e vreun băiat în clasa asta care să fi dat într-o fată. Eu nu cred."
Se auzea musca :|, iar din priviri... cred că şi-a dat seama că s-a înşelat.
Desigur că cei doi nu se feresc să dea în fete... Unu' din ei dă în fete, iar celălalt vorbeşte urât...
După ce s-a terminat ora, una din colegele care se lasă pipăită şi toate cele... ne zice la restu': "Da ce vă face? Ce, asta înseamnă că vă bate? Sunt doar gesturi..."
Adică, mai pe înţelesu' tuturor: "Eu nu înţeleg de ce nu-i lăsaţi, că e atât de bine... şi îmi face plăcere să îmi dea câte o palmă la fund". :| :| :|
Spioancele, M. şi cu mine am rămas la urmă şi tot vorbeam de ceea ce ne spuseseră profa... iar uşa era deschisă. Când să ieşim din clasă, profa tocmai ce ieşea de la o clasă alăturată :|. Eh, doar nu o avea super-auz...

Cam atât. V-am zis că e mult...

4 comentarii:

  1. Hihi.^.^ Zilele tale de scoala sunt dragute..nu chiar asa chinuitoare..ale mele..awaleu sa nu zic mate ca lesin..Q.Q.
    uhm..dar scoala ne papa tot timpul..
    Hm de faza cu tipa de la sfarsit..ce sa zic YUK! BISH.;\.
    Mnoh. te`am lasat ma striga eseul la romana:(.
    Muulta bafta la scoala;^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, sunt frumoase la suprafaţă că în profunzime sunt naşpa :D.
      Mulţumesc la fel! :)

      Ștergere
  2. :)) Mult dar placut .
    Hm..nenorocitilor care dau in fete sper sa le cada mainile .
    Este o adevarata..monstrozitate sa dai intr-o fiinta mai slaba in putere ca tine , sa nu mai zic ca-i femeie sau copil sau etc.
    Ma mir ca tii minte tot ce se intampla , eu uit imediat cum parasesc scoala ce s-a intamplat . :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Mai bine le-ar veni mintea la cap... Dar mai sunt şi unele fete care întorc "favorul" şi-l lipesc pe tip de perete :)).
      Scriu în fiecare zi, iar vineri îi dau "publicaţi".

      Ștergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.