duminică, 24 noiembrie 2013

Omul=Eu

                        Omul... cum ai putea defini omul? O fiinta superioara ce traieste intr-o societate, se caracterizeaza prin gandire, inteligenta, limbaj articulat. Aceasta fiind doar o definitie standard a ceea ce inseamna omul.
                        Cum a aparut omul, nimeni nu stie. Poate a fost creat de Dumnezeu, sau doar a evoluat din maimuta. Dar dincolo de aspectul sau, se afla sufletul. Din punctul meu de vedere, chiar daca ai sta o viata intreaga cu o persoana tot va mai ramane un 0,1% pe care sa nu-l stii, care sa te surprinda in unele momente.
Gandirea omului poate fi uneori atat de intortocheata incat nu iti poti explica de ce face aceleasi lucruri in mod constant. Cu cat incerci sa deslusesti misterele mintii umane cu atat te adancesti si mai mult in mister. Apar noi si noi intrebari, supozitii, dar mai nimic concret. Nu putem spune ca toti oamenii sunt identici, nu putem spune ca toti gandesc la fel, ca toti iubesc cu aceeasi intensitate pentru ca nu ar fi adevarat. Tocmai aceste lucruri ne fac speciali, ne diferentiaza.

                        Poti crede ca un om e ca o carte deschisa, dar numai el stie cu adevarat ce se afla in adancul lui. Mereu am considerat ca trebuie sa mai ramana ceva ascuns, ceva care sa-i atraga, sa-i incite pe ceilalti. Daca te deschizi si lasi la vedere toate ideile, gandurile, sentimentele tale nu mai prezinti un anumit interes in fata celorlalti. Fiecare are parerea lui si nu e obligat sa se limiteze la parerile celorlalti, sa ia drept bun sau bine tot ceea ce a auzit sau vazut pentru ca omul e o fiinta rationala si poate decide ceea ce e bine si ceea ce rau pentru el.
                        Si eu sunt un om si am propriile mele pareri (toate textele acestea fac parte din mine si exprima anumite pareri si nu numai). Eu ma consider o fiinta dificila, greu de citit, de analizat si de interpretat. Uneori sunt spontana, alteori imi place sa-mi planific lucrurile pana la cel mai mic detaliu. Mai am de invatat, de crescut, de trait. Mai am pana o sa devin o persoana complexa.
Si eu, ca orice om, sunt incojurata de lucruri care-mi plac si care imi displac. Trec prin momente dureroase sau fericite. Uneori parca totul e un tumult de sentimente.
Ceea ce ma deranjeaza atunci cand spun ceva in plus despre mine, e ca unii intra fortat-obligat in viata proprie chiar daca  le arat ca am o bariera si de acea bariera putini sunt cei ce trec.
Cand incerc cu toata fiinta mea sa fac un lucru bun, sa pastrez oameni in prejma mea, sa-i pretuiesc si sa-i iubesc, de multe ori, din prea mult exces de zel se cam duce totul.
Nu stiu cat de bine ar fi sa spun ca sunt o fire orgolioasa, ci mai degraba vreau sa fiu independenta. Chiar daca sunt fata, mereu voi incerca sa evit momentele cand baietii s-ar oferi sa-mi plateasca ceva. Nu e din orgoliu, ci din faptul ca imi doresc sa fiu independenta. Accept sfaturile celorlalti doar atunci cand le cer.
Cand vine vorba de sentimente, sunt imprevizibila. Desi acum cativa ani aveam in cap tiparul baiatului perfect ca aspect... baiat pe care l-am intalnit si m-a dezamagit si dezgustat complet, pentru ca la el totul se oprea la aspectul fizic. Nimic in plus, nimic in minus, asa ca am renuntat la asemenea vise cu tipi perfecti. Conteaza si aspectul fizic, dar dincolo de fizic e sufletul care conteaza mai mult. Timpul trece, iar aspectul fizic isi pierde din acea stralucire a tineretii, pe cand sufletul ramane in mare parte la fel.
Chiar daca in opinia unora nu sunt decat un copil, eu nu ma consider copil pentru ca sunt mai mult decat un copil, dar mai putin decat o persoana matura. Nu sunt perfecta, niciun om nu e perfect, si chiar daca unii nu vad ca ma straduiesc in anumite lucruri, e mai important ca vad eu asta si totodata ca simt acest lucru.
Nu imi pot explica nici eu de ce fac anumite lucruri gresite in mod constant. Poate ca e de vina firea mea incorigibila de care sper sa scap cat mai repede, poate ca e incapatanarea... dar toate astea fac parte din mine, toate astea ma fac o persoana diferita de alte persoane. Niciodata nu mi-a placut sa fiu ca restul, sa ma imbrac precum restul, sa gandesc ca restul... am vrut sa am eu ceva in plus, sa fiu un pic peste. Niciodata nu m-am multumit cu ceea ce am avut, mereu am vrut si mai mult. Uneori am reusit sa obtin ceea ce am vrut, alteori nu. M-am resemnat si am mers mai departe. Nu am facut o tragedie din asta. Pe unii am reusit sa-i surprind cu modul meu de a fi, de a ma comporta... pe altii i-am lasat impasibili, iar pe altii i-am dezamagit. Nu pot sa le fac tuturor pe plac, sa-i impac pe toti. Asta sunt, iar pentru a ma schimba imi trebuie un factor foarte puternic. Consider ca deja am un factor puternic care ma face sa regret fiecare greseala facuta si refacuta, sa constientizez anumite lucruri chiar daca, dupa aparente, nu pare ca eu as constientiza anumite lucruri... si pare doar ca la mine totul e un univers colorat, plin de inorogi si norisori pufosi. Cel mai important lucru, acest factor a reusit sa ma schimbe... putin, dar bine. Astept si lupt fara a se vedea pentru ceea ce vreau sa obtin in viitor. Niciodata nu mi-a placut sa ma laud, sa se puna un accent sporit pe mine, sa mi se dea o atentie mult prea mare...
                        Nu numai despre mine, ci si despre ceilalti oameni, se pot scrie pagini intregi de analiza a comportamentului, gandirii, actiunilor sale. Fiecare e in felul sau.
                        Chiar daca scriu despre mine pe blogul acesta, tot mai ramane un 1% despre care sa nu scriu si acel 1% sa reprezinte totul. Realitatea e diferita de virtual, iar in realitate ma pot comporta si pot vedea lucrurile in alt mod.
                       Omul e o fiinta complexa, iar pentru a-i vedea adevarata fata trebuie sa traiesti cu el.

2 comentarii:

  1. Omul este o fiinta ganditoare si total stapana pe faptele sale ...teoretic ,caci practic ,vai de capu nostru. Si petru ai vedea fata trebuie sa cunosti omul ,cu bune cu rele asta suntem ca si o rasa .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa traiesti cu el, sa-l cunosti in adevaratul sens al cuvantului :).

      Ștergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.